2016. február 19. 17:27 - Zsolt Novák

Burgundi marharagu

A Francia vidéki ízek egyik legismertebb képviselője a Boeuf Bourguignon.

Olívaolajon kérgesre pirítottam a nagyobb darabokra vágott marha lapockát,hozzáadtam a paradicsom pürét majd tovább hevítettem,szinte karamellizáltam.Meghintettem kukorica keményítővel,és aztán került hozzá az apróra vágott vörös hagyma és fokhagyma,majd só bors a szárzellerbe kötözött friss kakukkfű,rozmaring,és babérlevél.Fölöntöttem az egészet egy kitűnő Pinot Noirral,és marhahús alaplével.Innen már ha lassabban is kellett mocorognom,de még bőven várt rám teendő.

A húsos szalonnát rusztikus hasábokra vágtam és kevés olívaolajon kisütöttem.A letapadt pörzsanyagokat kevés vízzel felkapartam,és hozzá öntöttem a fövő húshoz.A sárgarépát nagyobb darabokban vajban megkapattam,és kevés só és borssal vízzel megpároltam.A gombát negyedeltem,és szintén vajon puhára pároltam.Az egész burgonyákat sós kurkumás vizben megfőztem.

A marhahús már majdnem puha,amikor hozzáadtam a gombát és a húsos szalonnát.A legvégén a ragu kapott még egy darab vajat amitől gyönyörű lett a szaft.

Petrezselymes burgonyával,vajas sárgarépával,karamellizált hozzáfőtt vöröshagyma gerezdekkel tálaltam.

Borajánló: Úgy érzem Gál Tibor pincészetének kisburgundija nem csak stílszerű,hanem remek harmóniát is jelentő választás volt!

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azenkonyham.blog.hu/api/trackback/id/tr498404460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása