2015. április 17. 16:17 - Zsolt Novák

Korhely halászlé krémleves

(Harcsa pogácsával,savanyított tölcsérgombával)

A Waldorf,Babos-káposztás,Lecsó,és Libamáj krémleveseim után, (láthatod a blogomban) még egy krémleves ami szintén megállja ám a helyét ennek a sorozatnak következő tagjaként.

KORHELY HALÁSZLÉ HARCSA POGÁCSÁVAL,SAVANYÍTOTT FEKETE TÖLCSÉRGOMBÁVAL.

A vegyes halászlét átalakítottam.Citrommal, (egy pici héjával is) babérlevéllel és tejföllel.Kellő sűrűségűre alakítottam állagát,még egy kis turmixolás,pici vaj a fénye végett....

Halpogácsa: Darált harcsafilé,só fehérbors,lilahagyma,petrezselyem zöldje.

Savanyított fekete tölcsérgomba: szárítottat használok,amit minden évben bőségesen kapok Ricsi fiamtól.Ecettel,sóval pici cukorral,koriander maggal,lilahagymával,babérlevéllel összeforralam,majd néhány napig jól lezárva hűtőben érlelem az ízeket.

Bor ajánló: egy jó pohár sillert gondolnék mellé.Ami a mai divatos rosé borok nagymamája. Siller szőlőfajta nincs,a siller az egy színtartomány.Sötétebb a rosénál,de még nem vörösbor.Ha teheted,Kadarka sillerrel kísérd ezt a halászlét az én konyhámból.....

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://azenkonyham.blog.hu/api/trackback/id/tr457376222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qtyasorsu 2015.04.18. 14:42:27

Gratulálok,remek kompozíció!

Zsolt Novák 2015.04.18. 14:44:12

@qtyasorsu: Köszönöm szépen,megtisztelő hogy benéztél az én konyhámba!. :D

gogosb 2015.04.20. 07:45:59

Nagyon izgalmasnak néz ki, de ha lehet kérdeznék:
1. Vegyes halászlét írsz gondolom ponty és harcsa; vagy nem?
2. A turmixolás a hal eltávolítása után értendő?
3. A harcsa belefő és utána darálod?
4. Mi történik a nem harcsa hallal?
5. A halpogácsát sütöd?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Zsolt Novák 2015.04.20. 07:58:33

@gogosb:
Hát igen...a lustaságom.És hogy nagyon nem szeretek gépelni,és részletezve receptet írni....
Kedves gogosb!
Kérdésedre a válaszok:
Az alaplé hal alkatrészekből főtt,lefilézett ponty busa gerincből,uszonyokból egész keszegből,belsőségekkel.A csontokról leszedett hús és a vele főtt belsőség leturmixolva adta a leves sűrűségét.
A nyers harcsafilét daráltam,ízesítettem,és igen,a halpogácsát sütöttem.
Köszönöm az érdeklődést,és köszönöm hogy benéztél az én konyhámba!
Zsolt
süti beállítások módosítása