2015. február 02. 22:07 - Zsolt Novák

Balabocsay vadmalac leves

(már 30 éve)

Egy korábbi,a Vadászvacsora barátaimnak c. bejegyzésemben ígértem hogy visszatérek erre a levesre.A Balabocsay nevet kb 10 éve adtam neki...A Balassi utcában laktam akkor,és a vadásztársaságunk titkára az értesítő leveleket Balabocsay u. névre küldözgette...ettől függetlenül megkaptam...Innen a neve.

Egy étterem a mai napig ezzel az ízesítéssel készíti,és szerintem nem is tudják hogy az én "véletlen" receptem,amit sok vendéglátós barátomnak elmondtam akkoriban.

Az történt ugyanis, hogy amikor először főztem,az őrölt kömény helyett őrölt szerecsendiót döntöttem bele véletlenül.Ezek után annyira pikánsnak és különlegesnek találtam hogy azóta mindig a szerecsendió íze adja ennek a tartalmas vadlevesnek a gerincét!

Hozzávalók:Vöröshagyma,fokhagyma,kacsazsír,babérlevél,só,bors,lecsó,pirospaprika,kakukkfű,vegyes zöldségek,tejföl...és természetesen őrölt szerecsendió....

Készíthetsz hozzá külön kifőzött kapros,vagy szarvasgombás galuskát mint levesbetétet.

TIPP: Ha van elég türelmed,tésztaszűrőn leszűröd a kész levest,kiválogatod a zöldségeket,leturmixolod és ezzel is sűríheted a lét!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azenkonyham.blog.hu/api/trackback/id/tr927134853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása