2015. április 08. 13:50 - Zsolt Novák

Konfitált kacsazúza

(avagy: lassan sütésnek sokidő a vége)

A kacszúzát kacsazsírban fokhagymával konfitáltam,azaz alacsony hőfokon hosszú idő alatt vajpuhára sütöttem.

Szép szelet pirítóson kakukkfüves hagymás erdei gombákkal amúgy rendesen borsozva,vele sült fokhagymával,fonnyasztott parajjal tálaltam.

(Az első fotó...nyomokban tőkés récét tartalmaz)

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://azenkonyham.blog.hu/api/trackback/id/tr207350490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Appel Zsuzsanna 2015.05.04. 12:40:32

Kipróbáltam!Nem volt hétköznapi!
Még mindig várom a nyuszit!
Amik mellette szólnak: összetétel! A nyúlhús rendkívül gazdag fehérjében (17-20 százalék) és esszenciális aminosavakban, ellenben zsír- és koleszterintartalma alacsony. Kedvező a vitamin- és ásványianyag-tartalma is. A sertés-, a marha- vagy a birkahússal összevetve a nyúlhúsnak kisebb az energiatartalma is. Előnyös összetétele miatt fogyókúrázóknak, szív- és érrendszeri betegeknek is megfelelő választás. A nyúlhús különösen ajánlott magas vérnyomásban szenvedők számára, hiszen nátriumtartalma is alacsony.
Köszi az eddigi ötleteket!

Zsolt Novák 2015.05.04. 12:49:25

@Appel Zsuzsanna: Kedves Zsuzsa!
Köszönöm szépen a hozzászólásodat,a nyuszit én is várom!!!!!
A vadnyúlra (mint vadász ember) már rá úntam,a házinyulat meg Németországban megutáltatták velem,annyiszor volt személyzeti kaja.No meg persze arra nem lövünk :D .Csötörtöktől 05.07. lesz egész nyúl a lidliben...talán még elgondolkodok rajta.
Valami erdei környezetben kisházban,grillen jól mutatna a tepsifüles!
Köszönöm hogy benéztél az én konyhámba....
Zsótttiii

Appel Zsuzsanna 2015.05.06. 10:02:40

Kedves Zsótttiii!
A mélyhűtőm tele van nyúllal amolyan házival,a korábba kifejtett egészséges volta miatt én kb. 2 heti rendszerességgel készítek levest,sültet. De mivel a nyúl Magyarországon nem kapós kevés jó elkészítési móddal találkoztam. Ezek házikosztos nyulak. Ha csak a beszerzésen múlik szívesen felajánlok egy-kettőt. Ha a kedveden,várok majdcsak elkap az ihlet!

Zsolt Novák 2015.05.06. 10:06:30

@Appel Zsuzsanna: Köszi Zsuzsi! Azt hiszem élni fogok a lehetőséggel.Egyszer csak elkap az ihlet.

Appel Zsuzsanna 2015.05.21. 20:36:07

Köszönöm,hogy teljesítetted a három kívánságom egyikét!

Zsolt Novák 2015.05.21. 20:37:52

Ugyan,nincs mit....hiszen megígértem.
süti beállítások módosítása